Mokslininkai: savanoriai rečiau serga hipertenzija

Nei kasti hipertenzijai

nei kasti hipertenzijai

Šeimos gydytoja patarė koreguoti mitybą. Norėčiau daugiau žinoti, ką specialistai rekomenduoja valgyti, o ko atsisakyti sergant šia liga, teigia erių Nei kasti hipertenzijai. Kauno klinikų Gastroenterologijos klinikos gydytoja gastroenterologė, dietologė doc.

Aida Žvirblienė teigia, jog maistas tiesiogiai veikia kraujospūdį, todėl sveika mityba gali padėti kontroliuoti hipertenziją.

nei kasti hipertenzijai

Svarbūs polifenoliai, kurių gausu vaisiuose ir daržovėse, — jie mažina oksidacinį stresą, reguliuoja cholesterolio apykaitą, — apie hipertenzijai tinkamą mitybą pasakoja A. Susiję straipsniai Druska ne tik maistui: išradingi būdai, kaip ją panaudoti buityje   11 Ligos kontrolei per dieną patartina suvartoti ne mažiau nei gramų maistinių skaidulių, kurios taip pat mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Kad užtikrintume tokį kiekį, kiekvieno valgymo metu reikėtų suvartoti ne mažiau nei du tris šviežius vaisius arba daržoves.

nei kasti hipertenzijai

Vaisiai tinka užkandžiaujant, pagrindinių valgymų metu rinkitės daržoves. Pasidomėjus, kokią vietą mitybos racione turėtų užimti mėsaA.

Štai kur klausimas: kasti ar nekasti dirvą? Kiekvieną pavasarį, kai tik pašildo saulė ir ima lįsti pirmosios piktžolės, dažnas daržininkas puola kasti savo daržą. Vienareikšmiškai į šį klausimą jums neatsakys nei žemės ūkio mokslų specialistas, nei tūlas žemdirbys. Tradicinių metodų šalininkai rekomenduoja kasmet sukasti sklypą. Gamtinės žemdirbystės šalininkai sako, kad reikia tik supurenti paviršinį dirvos sluoksnį, o organinės žemdirbystės propaguotojai pataria to apskritai nedaryti.

Žvirblienė pataria jos vartoti ne daugiau kaip g per dieną. Vietoje druskos — žolelės A. Per dieną galima suvartoti ne daugiau nei du gramus druskos.

nei kasti hipertenzijai

Svarbu žinoti, kad perdirbtuose produktuose ir rūkytos mėsos gaminiuose randami dideli jos kiekiai, todėl šių produktų vartojimą taip pat reikėtų riboti. Atsisakius druskos, kraujospūdis gali sumažėti net 11 mmHg.

Bedruskė dieta gali sumažinti kraujospūdį

Vietoje druskos geriau vartoti prieskonines žoleles, kurios lygiai taip pat pagardina maistą. Mokslininkai spėja, jog nutukimo sąlygojama rezistencija atsparumas insulinui lemia kraujospūdžio padidėjimą.

nei kasti hipertenzijai

Kiti tyrimai įrodo, jog pradinio kūno svorio padidėjimas 10 procentų pakelia kraujospūdį 7 milimetrais mmHg gyvsidabrio stulpelio. O numetus 4 kilogramus nuo pradinio kūno nei kasti hipertenzijai, sistolinis viršutinis kraujospūdis gali sumažėti net 6 mmHg.

nei kasti hipertenzijai

Žmonėms, susiduriantiems su padidėjusiu kraujo spaudimu, svarbu formuoti teisingus mitybos įpročius. Verta donoras, turintis hipertenziją puodeliai kavos per dieną nedidina hipertenzijos rizikos.

Valerijonai — nervingumo mažinimui, aistros žadinimui Vaistinis valerijonas lot. Valeriana officinalis yra vienas iš augalų, kuriuos žmonės naudoja nuo senų senovės. Dioskoridas tikėjo, kad šis augalas geba valdyti mintis, o Plinijus Vyresnysis priskyrė jį minties skatinimo priemonėms, vis dažniau valerijoną rekomendavo vartoti kaip diuretiką. Vėliau valerijonai buvo naudojami kaip antihelmintikai vaistai, naikinantys kirminuspriemonė nuo maro ir netgi kaip… afrodiziakas.

Svarbu vengti saldintų vaisvandenių, o įvairias sultis — skiesti arba vartoti kaip maistą, kadangi jose yra kalorijų. Per dieną patariama išgerti stiklines vandens.